• علاقه ی زیادی به سینمای ژاپن دارم , به فیلم هایی که میسازند به سبک زندگی و حتی بروز احساساست و واقعیت هایی که به زیبایی توصیف میکنند . از انیمه هایشان گرفته تا فیلم های سینمایی که دست فیلم های هالیوود را از پشت میبندد . اینکه خودم هم سینمای غرب را میبینم و هم شرق , اما برای ژاپن احترام خاصی قائلم دلیل بر ارزشمندی فیلم های ژاپنی در حوزه درام است . به نظر من همان طور که بین همه ی ما ژاپن کشوری بدون نقص به نظر می آید شاید همان قدر هم مشکل در وجودش نهفته باشد. داشتم فکر میکردم ژاپن با تمام خوبی هایش نقص هایی دارد درست مثل همه و حتی شایدم دردناک تر از همه.

• حالا ارادت آقای عباس کیارستمی را به سینمای ژاپن میفهمم . حق داشت , ژاپن همان طور که میتواند فیلم هایی فانتزی و به قول بعضی ها آبکی بسازد میتواند آثاری موفقی را هم به ارمغان بیاورد حالا چه سینمایی باشد یا حتی چه (انیمه) انیمیشن . و خب در سبک درام برای خودش اسطورهای می تواند باشد البته از نظر من . اسم فیلم جوابی زیبا برای پایان فیلم است . تا حالا اسمی به این پرمحتوایی دیده اید؟ که شما را به جواب برساند؟ الیته باید اول فیلم را ببینید^^

• با سینمای ژاپن و حتی با کارگردان های بزرگ ژاپن بیشتر آشنا بشید . هیروکازو کورئیدا , کارگردان این فیلم , توانسته نخل طلا را برای اخرین فیلمش در جشواره کن 2018 به دست بیاورد فیلمی که میدانم باز هم بهترین است . فیلمی که رقیبش "همه میدانند" اصغر فرهادی بود.

• نقش آکیرا را یویا یاگیرا ایفا می‌کند که این نقش را طی 18 ماه برابر دوربین اجرا کرده است. در این مدت مقداری رشد کرده و صدایش کلفت شده است. این اجرا فقط یک اجرای بامزه کودکانه نیست، بلکه یک اجرای واقعی است، چراکه کورئیدا دیالوگ و فعالیت خاصی برای نشان دادن تفکراتش به او نسپرده، بلکه ترجیح می‌دهد نظاره کردن، الهام و تصمیم گرفتن او را نظاره کند. یاگیرا جایزه بهترین بازیگر مرد را برای این نقش در جشنواره کن از آن خود کرد. برای خواندن این نقد به اینجا رجوع کنید. سال ساخت فیلم 2004 است .

• فیلم هیچکس نمی داند را امروز دیدم . روندی آرام و طبیعی دارد. درد را میشود به وضوح تمام احساس کرد . چیزی اضافی نیست و حتی کم هم نیست . همه چیز این فیلم خوب است . اما قسمت دردناک ماجرا این است . شرح تصویر قادر به بیان عمیق تر است .

•برای خواندن نقد بالا به اینجا مراجعه کنید .